Referenties
Silke Van Huffel heeft ons team in Bornem op een bijzonder enthousiaste en professionele manier ondersteund bij de voorbereidingen van onze nieuwe gemeentelijke website. Silke doet haar bijnaam, ‘public service ninja’, alle eer aan: ze werkt hands-on, is ontzettend efficiënt en weet met haar snelle denkvermogen steeds de juiste prioriteiten te stellen. Ze heeft het hele proces in een stroomversnelling gebracht en slaagde erin alle betrokken diensten te motiveren en te betrekken. Wat Silke bovendien echt onderscheidt, is haar proactieve manier van denken. Voor haar vertrek zorgde ze ervoor dat we niet met losse eindjes achterbleven. Een uitgebreid nazorgplan gaf ons een duidelijk kader om ook na haar vertrek de nieuwe website optimaal te blijven beheren. Zelfs de medewerkers van de lokale producten- en dienstencatalogus van de Vlaamse Overheid én de firma die de website bouwde, kregen nuttige tips en suggesties om hun aanbod te verfijnen! Dankzij Silkes positieve instelling en haar doortastende aanpak was samenwerken met haar niet alleen een succes, maar ook gewoonweg een fijne ervaring. Ze is een ware aanwinst voor elk project en zorgt ervoor dat deadlines gehaald en verwachtingen overtroffen worden. Silke, bedankt voor de fijne samenwerking en je onvermoeibare inzet!
Katleen Van Ruyskensvelde, verantwoordelijke communicatie, participatie & evenementen Bornem
Tijdens een periode van onderbezetting op onze personeelsdienst en een overvloed aan openstaande vacatures, kwam Wendy ons ter hulp. We konden onmiddellijk een groot deel van ons wervings- en selectieproces aan haar toevertrouwen. Door haar rustige en ervaren uitstraling wist ze snel het vertrouwen te winnen van de leidinggevenden om samen met hen profielen op te stellen en de selectiegesprekken te doen. Ze zorgde voor een vlotte communicatie met de sollicitanten en achter de schermen was administratief alles ook tip top in orde. En bovendien hield Wendy ervan om vaart te maken. Tussendoor gaf ze ons HR-team waardevolle tips voor procesverbetering en deed ze marktonderzoek om ons recruteringsproces te digitaliseren. We houden goede herinneringen over aan de periode dat Wendy bij ons was; ze was een competente en sympathieke collega en al na enkele dagen voelde het heel vertrouwd aan.
Ann Monsaert, directeur personeel bij Natuurpunt
Met een klein team in het Sociaal Huis en het Huis van het Kind hebben we vaak nood aan externe krachten om een aantal zaken op te nemen en of om snel in een vervanging te voorzien. We verwachten van deze medewerkers dat ze snel ingewerkt zijn en heel zelfstandig kunnen werken. Met haar praktische, professionele en zelfstandige aanpak was Wendy voor ons team zo’n meerwaarde dat we nu nog kunnen voortbouwen op de zaken die zij gerealiseerd heeft. Dit betekent dat Wendy niet alleen gezorgd heeft voor de continuïteit van onze dienstverlening maar ook voor een betere, professionelere werking. Af en toe een vervanging of een nieuw project samen met Wendy realiseren maakt onze werking sterker. We hopen in de toekomst haar opnieuw te mogen verwelkomen in ons team.
Kirsten Van Meirvenne, Beleidscoördinator Sociaal Beleid bij gemeente Rumst
Vanaf onze eerste ontmoeting bij de aftoetsing van de offerte waren mijn collega’s en ik het roerend eens: Inne wordt een mooie aanvulling van ons team, #teambrecht! Je was goed voorbereid en bracht een helder verhaal. Die goede voorbereiding kwam in elk project terug naar voor. Je kwam ook steeds met de juiste vragen en de juiste analyses. Je bracht mooie resultaten door een gedreven aanpak en alle collega’s vonden het fijn om met jou samen te werken. Zo konden wij ook veel leren van de expertise die je meebracht vanuit je vorige ervaringen. En de projecten waren nochtans divers: interne projectmanager Office 365, ontwikkeling van een personeelsvisie in aanloop van een nieuwe rechtspositieregeling en een mooi dienstverleningsconcept voor ons nieuwe gemeentehuis. Kortom je hebt “herd” gewerkt zoals wij dat hier in Brecht zouden zeggen.
Els Eelen, coördinator Organisatie & Personeel Brecht
Katrien heeft gedurende haar interim-periode als clustermanager infrastructuur een indrukwekkend parcours afgelegd. Wat Katrien onderscheidt, is haar vermogen om effectief te navigeren door complexe situaties en uitdagingen met rust en vastberadenheid aan te pakken. Haar analytische vaardigheden stellen haar in staat om snel de kern van een probleem te begrijpen en innovatieve oplossingen voor te stellen. Ze werkt pragmatisch, communiceert effectief, is proactief, flexibel en werkt autonoom. Haar vermogen om een team te leiden en te ondersteunen, zelfs in de meest uitdagende omstandigheden, is bewonderenswaardig. Ze is een waardevolle aanwinst voor elk team of organisatie.
Peter Breynaert, manager patrimonium Liedekerke
Als intergemeentelijke samenwerking tussen 5 lokale besturen hadden we, bij de uitbouw van oefenkansen Nederlands, te maken met heel wat tempoverschillen. Dit zorgde inhoudelijk voor een uitdaging waar Inne ons heel erg bij geholpen heeft. Op enkele maanden tijd werd er een mooi aanbod gerealiseerd voor onze regio. Vanuit de grote gedrevenheid, motivatie en zeer fijne samenwerking met Inne zijn we tot resultaten kunnen komen die we anders nooit zouden kunnen bereikt hebben. We zijn dan ook heel erg dankbaar voor de fijne tijd die we samen hebben kunnen doorbrengen.
Tim Van Camp, stafmedewerker regionaal sociaal beleid bij Vlotter
Het hr-team in Willebroek kampte door allerlei redenen al enige tijd met onderbezetting en een steeds toenemende workload. Een extra inspanning en een beetje ademruimte was nodig en die vonden we via Herd en Sofie. Sofie kwam ons team gedurende een aantal maanden versterken. Sofie is niet in een paar woorden samen te vatten, maar pragmatisch, communicatief, proactief, flexibel, professioneel en autonoom werken passen bij haar. Daarnaast is ze ook nog goedlachs, positief ingesteld en sympathiek. Het was kortweg aangenaam samenwerken en zij zorgde voor resultaat waar we op kunnen verder bouwen.
Michaël van der vekens, HRM Willebroek
Bedankt Hilde voor wat je hebt betekend voor ons klimaatbeleid! Op korte tijd heb je veel zaken rechtgetrokken en afgewerkt. Een aanrader voor elk lokaal bestuur. Veel succes.
Joy Sergeys, freelance HR & Recruitment Consultant
Dank je Hilde, voor jouw inzet als ad interim klimaatambtenaar in onze gemeente Hoeilaart. Je hebt orde en structuur gecreëerd in de chaos. Dankzij jouw toewijding, flexibiliteit en organisatie is onze nieuwe klimaatambtenaar, Jan Dijkmans, met een zorgvuldige kennisoverdracht kunnen starten. Veel succes verder.
Kaat Goris, afdelingshoofd Ruimte
Toen onze personeelsdienst tijdelijk onderbemand was, hebben we Herd ingeschakeld om ons tijdelijk te ondersteunen. Op die manier kwam Sofie ons team versterken. Ze richtte zich meteen op de verschillende processen en projecten van de personeelsdienst en er ontstond al snel een goede klik. Sofie was vertrouwd met de taken die aangepakt moesten worden, wat leidde tot een zeer prettige samenwerking. Zelfs nadat het personeelsteam weer voltallig was, bood Sofie nog extra ondersteuning om twee belangrijke projecten af te ronden. We kijken dan ook met grote dankbaarheid en voldoening terug op de samenwerking met Sofie en bevelen haar ten zeerste aan.
Vincent Volckaert, algemeen directeur IVAREM
Axel Baert van Herd heeft de afgelopen 9 maanden als ad interim diensthoofd technische dienst voor de gemeente Hoeilaart gewerkt. Hij verving het voormalige diensthoofd en speelde een cruciale rol bij het herdenken en herschrijven van het organogram van de organisatie. Axel bracht structuur met geduld en rust, fungeerde als brug tussen het vertrek van het vorige diensthoofd en de komst van een nieuwe leidinggevende, en waarborgde de continuïteit van de dienst tijdens deze overgangsperiode.
Kaat Goris, afdelingshoofd Ruimte
"Om enige ademruimte te creëren is Wim de perfecte persoon om aan je (professionele) zijde te hebben. Luisteren, organiseren, proactief denken zijn maar enkele van de vele kwaliteiten welke hij als projectmanager tot zijn 2de natuur heeft gemaakt. In een omgeving waar inwoners de belangrijkste klanten van het lokaal bestuur zijn is hij door zijn pragmatisch denken, technische kennis en correct communiceren een waardevolle schakel tussen aannemer en administratie. Denken in oplossingen en niet in problemen is iets waar we mee vooruit komen. Bedankt Wim."
Luc Brijs, projectmanager wegen
"Bedankt Matthijs voor je engagement dat je gedurende de twee jaren bij ons opnam. 't Was bochtig, en met momenten best pittig. Maar je stond er! Best straf voor een eerste opdracht! De mannen zijn je dankbaar, voor de structuur en teamgeest die je bracht. De organisatie sprong vooruit door een succesvolle uitrol van de planningstool."
Ward Hollebosch, algemeen directeur
"De volgende opdrachtgever heeft er alvast een supercollega bij. Eentje die uitblinkt in authenticiteit, loyaliteit, logisch denken met de nodige no nonsense mentaliteit. Matthijs is enthousiast en leergierig. Ondanks zijn jonge leeftijd werkt hij heel matuur, open en eerlijk samen. Hij weet perfect wanneer met wie te overleggen en wanneer hij zelfstandig opdrachten kan uitvoeren. Zowel onze organisatie als ikzelf zullen hem missen!"
An Van den Wijngaerde, Teamcoach gebouwen & ICT
"Team P&O had wegens langdurige onderbemanning een enorme achterstand op vlak van selectieprocedures. Sofie heeft ons niet alleen in een speedtempo terug op schema gebracht maar heeft tegelijk ook geholpen om een aantal processen wat leaner te maken. Pragmatisme, oplossingsgerichtheid, actie-reactie, collegialiteit en eeuwig goed humeur zijn de woorden waarmee ik Sofie zou beschrijven. En bij deze ook aanbevelen!"
Joëlle Eggermont, algemeen directeur
“De gevolgde opleiding heeft me handvaten en tools gegeven om zelf aan de slag te kunnen gaan met de opmaak van een reglement. Het zal er ook voor zorgen er kan geanticipeerd worden op vele toekomstige obstakels.”
Deelnemers Herd Academy - Aan de slag met gemeentelijke reglementen
“De inhoud van de opleiding was héél interessant, waarbij concrete handvaten werden aangeboden om reglementen te schrijven/herwerken. Het was heel gericht op hoe je het in de praktijk moet aanpakken. Er was ook voldoende ruimte om zelf "aan de slag" te gaan, waarbij er telkens vragen gesteld konden worden aan de lesgevers.”
Deelnemer Herd Academy - Aan de slag met gemeentelijke reglementen
“Een praktische en goed onderbouwde opleiding, gebracht door een enthousiast team! Na de opleiding vertrok ik huiswaarts met heel wat nieuwe ideeën en plannen omtrent het onderwerp, dus missie geslaagd.”
Deelnemer Herd Academy - Aan de slag met gemeentelijke reglementen
"Met Karen kregen we even de nodige ademruimte die we zo nodig hadden. Na een korte inleesperiode in onze materie kon ze snel schakelen en onze noden detecteren. Ze gaf ook een plan van aanpak mee zodat onze dienst kinderopvang verder aan de slag kon met haar voorbereidingen. Een echte deskundige!"
Karolien Claes, verantwoordelijke dienst kinderopvang
"Dankjewel, Katrien, voor al je wijze raad en expertise, zowel in woorden als in daden. Ik heb veel van jou als mentor geleerd en ik kon altijd bij je terecht als ik vragen of een 'boost' nodig had."
Tessa van der Voorn, zwembadmanager Begijntjesbad
"We hadden dringend nood aan een ervaren facility manager en HERD bracht ons in contact met Hans. Hij was in geen tijd ingewerkt en nu steunen we ten volle op zijn expertise en actiegerichtheid."
Dieter Vankeirsbilck, Zakelijk Directeur
"Na de pensionering van ons diensthoofd kozen we voor een ad-interim diensthoofd. Al snel werd duidelijk dat dit een schot in de roos was. Met Sander kregen we een diensthoofd met kennis van zaken, een man met een visie en een kordate en planmatige aanpak. In voetbaltaal zegt men dan ‘een geslaagde transfer’."
Jan Bonroy, magazijnbeheerder stad Diest
"Het was een plezier om met Katrien en Tine onze 2-daagse rond leiderschap vorm te geven. Van bij de voorbereiding zaten we op dezelfde golflengte. De dag zelf ontzorgden ze ons door 2 werksessies actief te modereren en samen te vatten. De uitgebreide samenvatting en de fotoreportage waren een onvoorzien cadeautje achteraf. Heel fijn om met zoveel enthousiasme aan de slag te gaan: Dankjewel, Katrien en Tine, dankjewel Herd! Tot een volgende keer!"
Björn Caljon, algemeen directeur Bornem
"Tine is enthousiast, leergierig, vriendelijk en weet van aanpakken. Ze zoekt zelfstandig uit hoe ze de opdracht goed kan uitvoeren, aarzelt niet om contact op te nemen en te overleggen met de juiste (interne of externe) personen. Ze maakte ook enkele powerpoints waarbij ze zichzelf en het werk aanpaste aan de noden van het project/publiek: abstracte brainstormsessies, een concreet plan van aanpak en update van de stand van zaken. Niks is teveel gevraagd. Aangenaam om mee samen te werken!"
Laura Dens, Diensthoofd milieu in Diest
"Omwille van een groot aantal werving- en selectieprocedures schakelden we Hilde Lipkens in als externe recruiter. Dankzij haar ervaring was er geen inwerktijd nodig waardoor we onmiddellijk op haar konden bouwen en vertrouwen. Hilde omschrijven in 3 woorden is moeilijk. Woorden zoals dynamisch, empathisch, toegankelijk, authentiek, gedreven, getalenteerd, to the point, loyaal… springen spontaan in ons op. Niets dan lof over onze fijne samenwerking. Super professioneel in alles wat ze doet en bovendien is ze nog sympathiek ook."
Sofie Huysmans en Pirochka Saris, medewerkers personeelsdienst Laakdal
"Vincent heeft zich in Tervuren stevig vastgebeten in verschillende inrichtingsprojecten van de afdeling Ruimte. Met een duidelijke en vooruitstrevende visie op het openbaar domein, die groen, bomen en ontharding integreert, heeft hij heel pragmatisch en op korte tijd een aantal mooie ontwerpen uitgewerkt."
Maximilien Fontaine, Afdelingshoofd Ruimte Tervuren
"Het doet deugd om te weten dat de technische dienst in goede handen is bij Sander."
Stef Raeymaekers, Afdelingshoofd grondgebiedzaken Kasterlee
"We hadden een zeer leuke en aangename samenwerking met Katrien Geets. Zij heeft ons ondersteund en begeleid bij het opmaken van een HR visienota. Haar constructieve kritische vragen en haar analytisch vermogen heeft er toe geleid dat de werkgroep stil stond bij een aantal zaken en dat we tot een zeer degelijke, gedragen en kwalitatieve HR-visienota zijn gekomen. Het was een zeer aangename en leerrijke samenwerking met Katrien. Ze denkt mee op strategisch niveau maar door haar pragmatische ingesteldheid, zijn we op redelijk korte termijn tot een gefundeerde en gedragen visienota kunnen komen."
Saskia Gobbaert, Diensthoofd HR Brandweerzone Rivierenland
“Ik wil Sander oprecht bedanken voor de tijd dat hij bij ons als teamcoach groen aan de slag was. Hij heeft, hoe kort het ook was, meer dan een steen verlegd in de organisatie in Wetteren. We waren er echt aan toe. Samen met Mathijs heeft hij meer structuur gebracht in de organisatie van de technische dienst.”
Katrien Claus, schepen in Wetteren
"Met Katrien haal je ervaring en deskundigheid in huis. Ze weet van aanpakken, zet dingen in beweging en gaat moeilijke dossiers niet uit de weg. Maar wat ik persoonlijk het beste vond aan de samenwerking is dat je met Katrien het gevoel hebt dat ze deel uitmaakt van je team wat onmiskenbaar het gevolg is van haar groot engagement én een garantie op betere resultaten verzekert.”
Jerry Verspreet, algemeen directeur lokaal bestuur Laakdal
"Toen onze HR-manager vertrok hebben we Herd gevraagd om ons tijdelijk te ondersteunen. Dat werd een periode van een heel fijne samenwerking met Katrien Geets. Zij werkte zich heel snel in en begreep onze specifieke noden op korte termijn terwijl ze ook aanbevelingen maakte voor een toekomstige structuur van de personeelsdienst. De no-nonsense aanpak en pragmatische adviezen hielpen ons echt vooruit. We kijken dan ook met veel voldoening terug op deze samenwerking.”
Vincent Volckaert, algemeen directeur Ivarem
keyboard_arrow_up